Tu jesteś: Topliving.pl | Gwiazdy, związki, lifestyle » Zdrowy styl życia » Regeneracja organizmu na wiosnę

Regeneracja organizmu na wiosnę

Regeneracja organizmu na wiosnę

W pierwszych cieplejszych wiosennych dniach cały świat budzi się do życia. Tymczasem nasz organizm nie wykazuje specjalnych oznak radości. Zmęczenie, apatia, senność. Jak im zapobiec?

Nagłe zmiany pogody i ciśnienia atmosferycznego nie wpływają korzystnie na samopoczucie, zwłaszcza u meteoropatów, osób ze schorzeniami układu krwionośnego czy wykazujących skłonności depresyjne. Okres zimowego "zgnuśnienia", podczas którego nasza aktywność fizyczna została zredukowana do zera na rzecz długich wieczorów przed ekranem telewizora czy komputera oraz wysoko węglowodanowa dieta, pozbawiona witamin - wszystko to odcisnęło swoje piętno i spowodowało, że aby ponownie nabrać sił witalnych, trzeba diametralnie zmienić swój styl życia. Najtrudniejsze jest przezwyciężenie początkowego zniechęcenia, ale jeśli już wykrzesamy z siebie tę odrobinę rezerw energetycznych, by postawić pierwszy krok, reszta powinna być prosta.
 

1. Dieta. To ona jest główną przyczyną ociężałości. Tymczasem w sklepach i na straganach zaczyna się wysyp nowalijek. Warto włączyć je do swojego jadłospisu na rzecz ciężkich produktów z białej mąki. Zastąpmy wędliny i czerwone mięso chudym nabiałem oraz rybami morskimi - występujące w nich kwasy omega-3 mają zbawienne działanie dla układu sercowo-naczyniowego i pomagają obniżyć poziom cholesterolu. Idealna jest dieta śródziemnomorska, pełna warzyw, owoców, ryb. Dla poprawienia samopoczucia stosujmy naturalne źródła magnezu - kakao i orzechy.

2. Aktywność fizyczna. Jeśli to możliwe - na świeżym powietrzu. Dzięki temu nie tylko wystawimy skórę na zbawienne działanie "słonecznej" witaminy D, ale zapewnimy odpowiednie dotlenienie mózgu. Mierzmy siły na zamiary - forsowne ćwiczenia nie tylko nie odniosą swojego skutku, ale mogą działać wręcz zniechęcająco. Na początek spacery, połączone z lekkim truchtem, wymachy ramion, poranna gimnastyka przy otwartym oknie - nic trudnego, ale dzięki regularnemu stosowaniu polepszają ukrwienie całego ciała oraz umożliwiają zgubienie kilku kilogramów po zimie.

3. Sen. Minimum osiem godzin na dobę, w dobrze wywietrzonej i izolowanej akustycznie sypialni. Tu też jak zawsze najważniejsza jest regularność - pełnej ciągłości nocnego odpoczynku nie zastąpią kilkugodzinne drzemki. Mimo poczucia permanentnego zmęczenia, które może towarzyszyć pierwszym dniom wiosny, nie przeciągajmy jednak czasu spania, gdyż spowodować może to ból głowy, poczucie rozbicia i rozdrażnienie.

4. Oczyszczenie organizmu. Picie dużych ilości wody (2 litry dziennie), zastąpienie kawy zieloną herbatą, spożywanie świeżo wyciśniętych soków oraz produktów bogatych w błonnik (owoce, pieczywo z pełnego przemiału, kasze) pozwoli oczyścić złogi i nawodnić nasz organizm. Ograniczmy alkohol, zredukujmy liczbę wypalanych papierosów. Dzięki temu nie tylko wspomożemy układ odpornościowy, ale i dodamy mu nowych sił w codziennej walce o lepsze samopoczucie.

5. Nastawienie. Nie od dziś wiadomo, że witaminy oraz ruch na świeżym powietrzu wyzwalają endorfiny, tzw. "hormony szczęścia". Dodają one optymizmu, a codzienne pozytywne nastawienie do życia pozwala pokonać stres i z nadzieją patrzeć w przyszłość. Gorzka czekolada i orzechy - naturalne źródła magnezu - będą dodatkowym wsparciem, które i tak nie zastąpi pogodnego stosunku do świata.
 

Lekka dieta, wyeliminowanie toksyn, aktywność fizyczna, relaks i optymizm - to niezbędne elementy, które pozwolą nam poczuć jedność z budzącym się do życia światem. Najtrudniejszy jest pierwszy krok ku zmianie nawyków, ale po jego zrobieniu może nastąpić efekt "kuli śniegowej", który wraz ze zmianą przyzwyczajeń zmiecie wczesnowiosenne dolegliwości i zniechęcenie.


Tagi: regeneracja organizmu wiosna oczyszczanie organizmu

comments powered by Disqus