Tu jesteś: Topliving.pl | Gwiazdy, związki, lifestyle » Zdrowy styl życia » Ray-Ban - marka nr 1 na rynku optycznym

Ray-Ban - marka nr 1 na rynku optycznym

Ray-Ban - marka nr 1 na rynku optycznym

Na rynku optycznym pojawia się coraz więcej marek. Chociaż znajdują się wśród nich marki od najlepszych projektantów, to nieprzerwanie numerem jeden pozostaje Ray-Ban. Poznajmy bliżej markę Ray-Ban oraz jej popularne modele okularów: Aviator, Wayfarer, Clubmaster.

Ray-Ban

Ray-Ban to czołowa marka na rynku optycznym. Zajmuje się ona kreowaniem oraz produkcją okularów. Powstała w 1937 roku. Przez wiele lat należała do koncernu Bausch & Lomb, niedawno przejęta została przez firmę Luxottica Group. W 1929 roku generał sił powietrznych zwrócił się do firmy Bausch & Lomb z prośbą o stworzenie odpowiednich okularów dla pilotów. Tak oto w 1936 roku powstał pierwszy model Aviatorów. Rok później zarejestrowano nazwę marki jako Ray-Ban, co z języka angielskiego oznacza błysk-blokada. Popularność Aviatorów, zwanych pilotkami, zaczęła rosnąć do tego stopnia, że Ray-Ban przestał produkować okulary jedynie dla pilotów. W rezultacie powstawały kolejne modele, na przykład w 1952 roku Wayfarery, nazywane potocznie kujonkami. Okulary te nosili bohaterowie filmów, a skoro publiczność zauważyła okulary na ekranach kin, to dokonał się przełom. Otóż zaczęto w nich odkrywać nie tylko aparat korekcyjny lub przeciwsłoneczny, ale też element garderoby. Znawcy stylu twierdzą, że oprawki okularów marki Ray-Ban łączą w sobie najlepszą technikę wykonania z prostotą i elegancją.

 

Aviator

Aviatory stanowią pierwszy model okularów wykreowany i wyprodukowany przez markę Ray-Ban. Specyfika Aviatorów polega na dużych soczewkach o opływowych kształtach w cienkich oprawkach. Wypromowali je między innymi: Tom Cruise w "Top Gun" oraz Michael Douglas w "Nagim Instynkcie". Modele Aviator to symbol wolności.

 

Wayfarer

Wayfarery stanowią drugi model okularów wykreowany i wyprodukowany przez markę Ray-Ban. Specyfika Wayfarerów polega na umiarkowanie dużych soczewkach o zgeometryzowanych kształtach w grubych oprawkach. Wypromowali je między innymi: Audrey Hepburn w "Śniadaniu u Tiffany’ego" oraz James Dean w "Buntowniku bez powodu". Modele Wayfarer to symbol szlachetności.

 

Clubmaster

Clubmastery stanowią trzeci model okularów wykreowany i wyprodukowany przez markę Ray-Ban. Specyfika Clumbsterów polega na umiarkowanie dużych soczewkach o zaokrąglonych kształtach w oprawkach cienkich lub grubych tylko fragmentarycznie. Wypromowali je między innymi: Matt Damon w "Utalentowanym Panie Ripleyu" oraz Kevin Costner w "JKF". Modele Clubmaster to symbol stylu.

 

Podsumowanie

Choć okulary dopasowuje się do kształtu twarzy, to powyższe modele odznaczają się taką uniwersalnością, że każdy może je nosić. Aviatory, Wayfarery oraz Clumbastery stanowią żywy dowód na to, że marka Ray-Ban to niekwestionowany numer jeden na rynku optycznym. I to już niemal od stu lat.


Tagi: ray-ban okulary

comments powered by Disqus