Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/healthra/public_html/topliving.pl/libraries/adodb5/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 458
Podstawowe zasady zdrowego żywienia

Tu jesteś: Topliving.pl | Gwiazdy, związki, lifestyle » Zdrowy styl życia » Podstawowe zasady zdrowego żywienia

Podstawowe zasady zdrowego żywienia

Podstawowe zasady zdrowego żywienia

Odpowiednio zbilansowana dieta jest podstawą zdrowia, urody i dobrej kondycji. Odżywiając się zdrowo, będziemy żyli dłużej, unikniemy wielu chorób i poprawi się także nasza uroda. Nie tylko wymodelujemy sylwetę, ale i zadbamy w ten sposób o zdrowe włosy, skórę i paznokcie.

Na czym polega zdrowe odżywianie? Poznaj podstawowe zasady.

 

1) Jedz posiłki regularnie

Nigdy nie doprowadzaj do napadów wilczego głodu. Najlepiej będzie jeśli w ciągu dnia będziesz spożywać pięć lekkich posiłków. Niech będą to trzy pełnowartościowe posiłki i dwie przekąski. Nigdy nie rezygnuj ze śniadania, gdyż ma ono zapewnić Ci energię na cały dzień.

 

2) Zadbaj o to, by Twoja dieta była różnorodna

Nie wystarczy, że łykasz różnego rodzaju suplementy. One mogą być dodatkiem, jednak nie zastąpią zbilansowanej diety. Głównym źródłem witamin i mikroelementów powinno być pożywienie.

 

3) Unikaj tłuszczu i cholesterolu

Powinniśmy ograniczyć ilość spożywanego tłuszczu - jednak nie starajmy się wyeliminować go całkowicie. Jedzmy tłuste ryby morskie, spożywajmy oliwę z oliwek. Ograniczać powinniśmy tłuste mięso, fast foody, mała i margaryny.

 

4) Ogranicz cukry

W owocach cukru jest aż nazbyt. Ograniczmy ilość spożywanych słodyczy.  Zamiast deseru wybierzmy owoce, nie słodźmy herbaty, a jeśli już musimy - róbmy to przy pomocy naturalnych substancji słodzących, takich jak stewia bądź ksylitol.

 

5) Nie kupuj gotowych półproduktów, naucz się gotować samodzielnie

W ten sposób będziesz wiedział, co jesz. Naucz się samodzielnie przygotowywać posiłki, piec, robić sałatki, lody i szejki w dietetycznej wersji.  Również ciasta można przygotować tak, by były mniej słodkie i tłuste. Poszukaj przepisów. Będzie zdrowo i smacznie.

 

6) Pamiętaj o tym, że zdrową żywność należy odpowiednio przechowywać

Aby przygotowywane przez nas posiłki jak najdłużej zachowały świeżość, należy zadbać o odpowiednie ich przechowywanie. Warto w tym celu zaopatrzyć się w specjalne, ekologiczne opakowania na owoce Coverisrigid. Korzystając z tego rodzaju opakowań, będziesz mieć pewność, że podajesz swoim bliskim posiłki, które są całkowicie bezpieczne.

Rekomendowane opakowania na owoce i warzywa: www.coverisrigid.com/pl/rynki/opakowania-na-warzywa-i-owoce/


Tagi:

comments powered by Disqus