Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/healthra/public_html/topliving.pl/libraries/adodb5/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 458
Jak zachować kondycję zimą?

Tu jesteś: Topliving.pl | Gwiazdy, związki, lifestyle » Zdrowy styl życia » Jak zachować kondycję zimą?

Jak zachować kondycję zimą?

Jak zachować kondycję zimą?

Późna jesień i cały okres zimy to, wbrew pozorom, najlepszy czas, żeby zacząć już myśleć o wiośnie w kontekście naszego zdrowia, kondycji i sylwetki. Kiedy bowiem przyjdzie czas pozbywania się zimowej odzieży, nie będziemy musieli na gwałt zrzucać dodatkowych kilogramów lub martwić się utratą formy.

Do dyspozycji mamy przede wszystkim cały szereg sportów zimowych, jednak z oczywistych względów narty czy snowboard to przyjemność, której można poświęcić urlop bądź weekend, ale trudno zażywać jej systematycznie na co dzień. Pozostają jednak zawsze basen, siłownia czy fitness, z których właśnie w sezonie zimowym powinno się korzystać bardziej intensywnie, niż kiedykolwiek. Jesienią czy zimą mamy z reguły nieco więcej czasu, tak więc, zamiast spędzać wieczór w towarzystwie telewizora, lepiej wybrać się na siłownię, zajęcia aerobiku lub callanetics, tańca towarzyskiego czy tai-chi. Każda forma aktywności jest w sezonie jesienno-zimowym szczególnie istotna, ponieważ z reguły w tym okresie przez brak ruchu i zwolniony metabolizm tyjemy bardziej, niż wiosną czy latem. Nawet codzienny wieczorny spacer z psem można wykorzystać do poprawienia kondycji fizycznej, wydłużając stałą trasę czy przyśpieszając tempo marszu. 

Osobom, które nie lubią zimą wychodzić z domu, można polecić połączenie przyjemnego z pożytecznym – oglądanie telewizji połączone z przebieżką na domowej bieżni czy jazdą na rowerze treningowym. Nawet się nie spostrzeżemy, jak szybko upłynie nam czas treningu! Można naturalnie zaaplikować sobie dawkę ćwiczeń ogólnorozwojowych lub specjalnych na określone partie ciała albo też tańczyć w rytm ulubionej muzyki z domowego odtwarzacza. Równocześnie jednak nie wolno zapominać o prawidłowym odżywianiu – zamiast słodkich przekąsek zdecydowanie lepsze będą warzywa i owoce, zamiast wysoko słodzonych gazowanych napojów, sok warzywny, woda mineralizowana, zielona herbata.

 

Tekst: MW


Tagi:

comments powered by Disqus