Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/healthra/public_html/topliving.pl/libraries/adodb5/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 458
Co się stanie, jeśli odstawimy pieczywo?

Tu jesteś: Topliving.pl | Gwiazdy, związki, lifestyle » Zdrowy styl życia » Co się stanie, jeśli odstawimy pieczywo?

Co się stanie, jeśli odstawimy pieczywo?

Co się stanie, jeśli odstawimy pieczywo?

Niekiedy mówi się, że chleb jest tuczący - czy to prawda? Dlaczego nie powinno się odstawiać chleba nawet na diecie?

Pieczywo - wartości odżywcze, niezbędny składnik diety

Zasadniczo dietetycy są zgodni co do tego, że chleb to podstawowy składnik zbilansowanej diety naszego organizmu. W powszechnej świadomości pokutuje przekonanie, że chleb jest tuczący, ale to nieprawda. Jeśli całkowicie odrzucimy chleb, musimy się liczyć z tym, że naszemu organizmowi może zabraknąć energii. Trzeba pamiętać, że chleb to jedno z najlepszych źródeł węglowodanów złożonych. Te z kolei są najważniejszym źródłem energii dla organizmu. Jeśli nie będziemy ich dostarczać, zabraknie nam energii, a organizm zacznie ją oszczędzać, dlatego z odchudzania nic nam nie wyjdzie.

 

Pieczywo na diecie - istotna rola węglowodanów

Brak węglowodanów pociąga za sobą wiele różnych konsekwencji. Organizm zyskuje w takiej sytuacji energię poprzez utlenianie glukozy, która powstaje w czasie trawienia skrobi. Mózg jest niemal całkowicie zależny od glukozy. Organizm reaguje na niedobór węglowodanów pobieraniem glikogenu z istniejących już zapasów. Gdy go zabraknie, pojawi się przemęczenie, osłabienie oraz rozdrażnienie. Jeśli ktoś nie spożywa produktów węglowodanowych rano, przez cały dzień będzie funkcjonował gorzej.

Pieczywo - żytnie, pszenne, razowe

Swojski chleb - przepis na szczęście

Dla każdego prowadzenie diety odchudzającej to wyzwanie, które wiąże się z wieloma wyrzeczeniami, mogącymi przyprawić o zniecierpliwienie i irytację. Ale czy za wahaniami nastroju kryje się tylko rezygnacja z ulubionych składników pokarmowych? Nie, okazuje się bowiem, że samo wyeliminowanie węglowodanów z diety sprzyja produkcji serotoniny, która jest określona jako hormon szczęścia. Dzieje się tak, ponieważ duża ilość insuliny uwolnionej przez węglowodany przyśpiesza usunięcie z osocza aminokwasów, które rywalizują z tryptofanem.

 

Pieczywo razowe, pszenne, żytnie

Po chleb sięgamy dlatego, że jest smaczny. Szybka kanapka będzie w stanie dostarczyć nam energię i zaspokoi głód. Trzeba pamiętać, że skuteczne odchudzanie zakłada spożywanie produktów z węglowodanami. Wykluczenie chleba nie sprzyja diecie. Dlatego raczej musimy myśleć o tym, jak skutecznie wpływać na dietę, nie zaś o tym, by całkowicie decydować się na wykluczenie ze swojej diety chleba, bo na pewno nie będzie to korzystne.

Chcesz tanio kupować zdrowe i ekologiczne pieczywo? Zajrzyj na stronę http://zakupowyszal.pl/ i przekonaj się jakie to proste!


Tagi:

comments powered by Disqus